A kurzus célja az önkifejezés, az önbizalom és a társas kommunikációs készségek fejlesztése kreatív színpadi gyakorlatok segítségével, különös tekintettel a szöveges színpadi megnyilvánulás megszületésének folyamatára és annak alternatíváira.
A személyiség esszenciális részeinek feltárása színpadi mozgáson keresztül.
Létezés a színházi térben. Mozgási gyakorlatok során hétköznapi helyzetek drámai jelenetté alakítása pusztán a jelenlét és a mozgás segítségével, szavak nélkül. Egyéni etűdök létrehozása. A tárgy oktatója Szurdoki Péter színész, rendező.
A tanórák kétheti rendszerességgel, alkalmanként két órában lesznek megtartva. A képzés külön magyar és angol nyelvű csoportokkal indul.
Költségek és megszerezhető kreditpontok
- A kurzus fizetős, a költségtérítés díja 50.000 Ft/félév.
- 2 kredit
Neptun-kód
- BTEMMK051
Órarend
Tantárgynév | Nyelv | Oktató | Időpont | Helyszín |
---|---|---|---|---|
Kreatív színpadi gyakorlat | magyar | Szurdoki Péter |
Csütörtök 14-16 óra páros heteken Felvételi elbeszélgetés: 2025.09.11. 14 óra |
Élettudományi Könyvtár 3. emelet tárgyaló |
A kurzusjelentkezést felvételi elbeszélgetés előzi meg.
A kurzus tematikája:
1. hét: Párbeszéd a színházról.
A tanulóknak a kreatív előadóművészetekhez való egyéni viszonyrendszerének feltérképezése.
Meghatározó színházi-, filmes-, bármely más előadóművészeti pillanatok felidézése, hatásmechanizmusuk megbeszélése.
3. hét: Létezés a színházi térben.
A személyiség esszenciális részeinek feltárása színpadi mozgáson keresztül.
Létezés a színházi térben. Mozgási gyakorlatok során hétköznapi helyzetek drámai jelenetté alakítása pusztán a jelenlét és a mozgás segítségével, szavak nélkül.
5. hét: A hang megszerzése.
A 3. heti helyzetek hangkulisszába öltöztetése. Páros és csoportos helyzetgyakorlatok még mindig beszéd nélkül, de már artikuláció hozzáadásával. A kurzus során végighúzódó feladat meghatározása. Minden hallgató előad egy rövid etűdöt önmagáról.
7. hét: Jelbeszéd.
Mindennapi szituációk variálása adott vokális jelrendszerek (számszekvenciák, színek, verssorok meghatározott szavai, stb.) használatával a beszéd helyettesítésére.
A hallgatók etűdeinek előadása, megbeszélése, átvariálása.
9. hét: Megeredt nyelv.
A korábbi órákon gyakorolt szituációk fokozatos elárasztása beszéddel. Verziók egy-egy témára a szűkszavúságtól, a helyzet beszéddel történő agyonnyomásáig.
A hallgatók etűdeinek előadása, megbeszélése, átvariálása.
11. hét: Felkészülés a gyakorlati vizsgára.
A kurzus során gyakorolt helyzetek és módszerek kombinálása páros és csoportos jelenetek során. A hallgatók etűdeinek előadása, megbeszélése, átvariálása. A hallgatók etűdeiből összegyűlt motívumok beépítése egy, vagy több nagyobb közös jelentbe, ami a vizsgaelőadás gerincét adja.
13. hét: Vizsgaelőadás. Értékelés
A félévi tevékenység és a vizsga értékelése egyénenként oktatói-hallgatói szempontból.
A számonkérés módja:
- projektmunka (vizsgaelőadás)
A vizsga értékelése:
- gyakorlati jegy